Midsommar.

Midsommar är alltid lika fullt med mat och mygg och mat och blommor.
Jag sov som vanligt till 11 - 12 nångång, gick ut och sprang. Det var skönt,
det går bättre och bättre för varje gång. Haha, vilken överaskning va ?
Sedan åkte jag och min lilla familj upp till Norrigården, för att kolla på
dans kring midsommarstången och lyssna på musik osv..
På vägen dit hände det en lite spännande sak.

Jag och min näst äldsta bror, som är lite sega av oss, cyklade ca 15 min efter att mina föräldrar
och äldsta bror gett sig av mot Norrigården. Jag och näst äldsta brodern, Martin, tog vägen genom
staden och när vi kommit förbi kungsbron och var utanför Husqvarna fick Martin syn på en bil.
Bilen backade, över alla fickparkeringar, hejdlöst. Den bara rullade och när vi insåg att det inte
satt någon i den så blev det lite oroligt. Bilen kunde ju rulla rakt in i korsningen som ligger precis
nedanför Husqvarna, eller kanske ner i sjön som finns nedanför vägen?
Men som tur var så stoppades bilen av en trottoarkant.
Det kom en tant på cykel som ringde polisen och talade om vad som hänt och tyckte att dom skulle komma
och flytta på den. Efter att hon ringt så cyklade jag och Martin vidare.

Haha, ni kanske inte tycker att det var så värst stor sak, men det var lite roligt faktiskt. x]
Tanten som ringde polisen var helt till sig och virrig var hon också. Hon frågade om någon hade
kommit till skada och att hon minsan visste vad som kan hända i sånna här situationer för hon var
minst 57 och kunde allt. Den virriga lilla människan. Det var nog hon som gjorde det hela så lustigt. =)

Puss <3




Idag har jag fikat gott. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0