Nu vill jag sjunga dig milda sånger

Lördagen har flytit på väldigt mysigt. Iklädd mjukisbyxor och en sköntröja har jag promenerat runt i huset och tittat ut. Det ska tydligen bli plusgrader och regn imorrn, så jag försökte njuta av det vita utanför fönstret. En kladdkaka med mjölkchoklad i har blivit bakad och fysik har pluggats, SEGT säger jag bara. Jag frågar bara, när i livet ska jag kunna hur många prutoner och elektroner och vafan det heter i en atom? Haha, NO är inte mitt starkaste ämne ska ni veta!
Iallafullafall, mamma började prata om att hon ville resa utomlands veckan innan jul och jag ba no way.
Visst, det hade varit jättekul, men just den sista veckan har vi jättemånga prov och får betygen för terminen.
Med tanke på att jag varit hemma nu nästan en hel vecka så har jag ju redan missat en hel del som jag måste arbeta ikapp. Jätteroligt, ehum ehum...

Men jag har humöret på topp och känner mig väldigt mysig och gosig, men får nöja mig med att kramas med kudden så länge min förkylning sitter i.
Nu blir det till att göra sig en kopp äppel och kanel thé och dra på sig tjocksockorna !


Jag gillar verkligen John Bauers bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0