Like a gummiboll

_______________________________________________________________________

Idag har jag gjort matte i flera år, ändå hann jag inte räkna så fasligt långt.
Varför är det så? Hm, jag får lägga band på mig och räkna snabbare.

Nu, när 95orna börjar gymasiet, börjar de något som kallas för "det nya gymnasiet".
Då kommeer kursen Estetisk verksamhet att försvinna för alla linjer. Jag har för
mig att man kan välja det på I valen sedan, i tvåan och trean, men det är nog
inte alla som kommer göra det tyvärr. Kursen har tagits bort för att det ansågs
inte vara viktigt. Om man vill bli läkare och direkt komma in och plugga till det efter gymnasiet
så mste man ha MVG i exakt alla ämnen och då känns det ju dumt att man måste
även ha MVG i esv, som inte hör så mycket läkar yrket till. Det kan jag hålla med om.
Men varför ska man då ha MVG i t ex idrott? Det är väll inte viktigt om man vill jobba
som läkare? Tänk om när skolan tar bort estetisk verksamhet från schemat, för att det inte
är en viktig kurs, blir det inte heller viktigt i samhället när de ungdomar som inte läst
det går ut gymnasiet? Sverige är ett stort musik land och musik tillhör kulturen. Är kultur oviktigt?
Det är lika viktigt  att träna den vänstra hjärnhalvan som det är att träna den högra.

Jag vet inte så mycket om saken, men detta var det första som dök upp i skallen på mig.
Tack och hej!

___________________________________________________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0