Hanterbart

HEJ! Jag läste en blogg som hade ett väldigt urrörd författarinna.
Hon skrev om att hon är less på dessa omänskliga kropps idealen
som finns idag. Hon vill att alla ska veta att hon är stolt över sin
kropp och att hon tycker synd om dessa tjejer (fact, för det handlar ju
oftast om tjejer) som väljer bort frukosten eller gofikat. Den här tjejen
måste ha vara väldigt arg just när hon skrev inlägget, för det är
vädligt hetsigt! Men, det kanske är sådan attityd man måste ha mot
sådant idag!

-------------------------------------------------------------------------------------
"jag satt och läste bloggar, jag fick läsa att en hade 24 i jeans och dom
hängde, kissie svälter sig själv, nån annan gör det och nån annan gör det.
Jag kunde verkligen inte bry mig mindre.
Jag har varken storlek 24 i jeans eller XXS i tröjor, men är jag
fet då?
Jag har storlek 26/27 i jeans och S i tröjor där inte
bysten sitter åt & M i tröjor som sitter åt.
Jag är nästan 160 cm
lång och jag väger dryga 60 kilo, är jag fet då ?


Jag äter Mcdonalds, Kladdkaka, Choklad, Subways, Pizza, jag äter vad
fan jag vill! Jag tränar inte, jag går bara. Jag är den jag är, och varför
(i helvete) ska jag bry mig om vad andra har för storlek ?!
Idealen är så sjuka idag ! Tjejer som är 12 år står och svälter sig själv
och det är så det ska vara?

KNAPPAST !
Går man i skyltfönster så sticker revbenen ut på skyltdockorna,
sånt ska inte uppmuntras! Jag blir så arg på alla stora designers, kändisar,
bloggare, alla som uppmuntrar detta! Jag är stolt över min kropp & jag
skulle kunna lägga in en bild, men jag väljer att inte göra det. Jag är ingen
attention whore som lägger ut bilder på mig som naken för att få läsare,
Jag vill bli accepterad som den jag är, och som jag ser ut. Folk får gärna
ha sina åsikter men jag bryr mig faktiskt inte. Jag kan säga det att
jag har bristningar och inte är jag stolt över det, men varför ska
någon annan bry sig om mig kropp
? Jag har en underbar pojkvän som
låter mig se ut som jag vill, och det är så det ska vara. Vem ska se mig
naken förutom jag & han?

Jag är stolt över min kvinnliga kropp, och jag står för det,
jag tänker inte stå och spy upp min mat eller välja bort godsakerna.
Jag vill leva mitt liv som jag vill, och det har jag valt.
"
--------------------------------------------------------------------------------------------

Jag håller med Henne om att folk bryr sig alleles för mycket i hur personer
i omgivningen väger, hur vissa går ner och upp i vikt och bla bla bla. Det jag börjar
fundera på när jag läser det här är dock att det är väldigt många tjejer som ursäktar
sig för att de tycker att de är feta (Ja, att se ut som en skyltdocka är ju faktiskt
inte ett mål som vissa tror).

Men inte hör man om så många killar som ursäktar
sig för att de inte är nog muskliga? För det är ju idealet för mannen. Men varför
finns det då mer tjejer som har ätstörningar och tränar alldeles för mycket och
whatelse det nu finns? Är det mer accepterat att killar inte ska vara lika idealiska?
What up med världen, förut ansågs det vara fint att ha extra kilon på kroppen.

En bild som bloggaren la upp i samband med texten!



Kommentarer
Postat av: danni

JAAA vettiga människa

2011-12-08 @ 19:36:16
URL: http://danielahedstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0