I shot the sheriff


Sitter
här och funderar, hur fort livet kan ta olika riktningar.
Hur snabbt allting kan vända både till det bra och till det dåliga.
När jag gick ut högstadiet och började gymnasiet blev det som en
liten nystart. Eller, nu går mitt liv ut på helt nya saker. Eller, jag har
nya mål. Hur ska man uttrycka sig? Du som läser detta känner säkert
igen sig. Jag har fått nya vänner, nya vanor, nya intressen och
nya mål.
En som jag känner sa till mig att det är nu, nu när vi börjar formas på riktigt
till de vi ska bli i framtiden, som man ser vilka vi egentligen är och att det
är okey, det har alltid varit så och kommer att förbli så.
Det fick mig att se lite lättare på de förändringar som jag inte hade räknat
med, som gick åt det dåliga hållet. Visst, jag är en otroligt känslostyrd
människa. Jag går upp i vikt när jag är ledsen, jag får finnar när jag är ledsen,
min aura lyser som en jävla epilepsi sol när jag är glad, så det där rådet har
inte varit till så jättestor tröst, men det har hjälpt litegrann.
Jag hoppas att mina mål, hur stora de än är och kommer att vara så ska jag
fullfölja dem och leva precis efter min vilja. De drömmar jag har just nu
brinner jag verkligen för och jag vet att jag kommer se till att de slår in.

Yeah vilket inlägg det blev, men om någon lägger märke till vilken tid jag skrev
detta så kan jag meddela att den här tiden på dygnet är då min kreativa sida vaknar.
Jag kallar det för den Kreativa Timmen, även om den alltid varar i mer än
en timme. Alltid sent på kvällen, då arbetar min högra hjärnhalva som bäst. 
Jaa, jag känner att jag skriver bara flummigare och konstigare så nu avslutar jag det här!
Kan lägga till som en slutklämm i alla fall att jag känner mig jävlit lyckad
ikväll och imorgon och hela resten av året, I shot the sheriff.


Och föresten så är den här låten från Heineken reklamen asbra.


Kommentarer
Postat av: emmms

Puss anna. Det är svårt med förändringar och det tar ett tag för en själv att vänja sig vid de nya sakerna i livet. För mig har det tagit ett år att fatta att det inte är som förut. Men jag är så glad att jag fått lära känna dig anna! Du passa in som handen i handsken i vårat gäng. :-)

2011-05-24 @ 20:36:01
URL: http://emmallarsson.blogg.se/
Postat av: Jill

heh, jag som är lite känslosam sitter typ här och får tårar i ögonen.. Jag håller med Emma verkligen. Ingen tvekan om att du passar in i theee fat gaang alltså. Och kom ihåg du behöver aldrig tveka om det! Pussar

2011-05-24 @ 22:27:30
URL: http://jillholmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0