Jäklarns mögel!



Sitter här och tänker på att i kreterierna för idrott och hälsa finns
det ingenstans att hitta om hur otroligt viktigt det är med cooper testet.
Det står i stora drag att man ska få större förståelse för hälsan
och göra sitt bästa (och ha roligt) inom olika idrotter. Då undrar jag
hur i hela världen det var och fortfarande är så jävla viktigt med cooper
på många skolor och däribland även Sandenskolan?

Jag minns att idrotts lärarna hela tiden påstod olika saker rörande hur stor
del av betyget som påverkades av de där 5,5 varven i lill skogen som cooper
bestod av. Först var det ju så att cooper testet är bara en grej vi gör för att
tävla mot oss själva och se hur vi utvecklas från förra gången vi sprang.
Sedan när man väll kämpat sig runt i den glesa lilla skogen ovanför skolan
och andfådd satte sig ner så kom ens lärare och sa någonting hurtigt och
uppmuntrande i stil med: "BE-RA jobbat Anna! Riktigt bra sprunget,
men det var inte nog fort...! Du får EN chans till på dig att springa några
minuter snabbare så kan vi sätta ett VG i ditt slutbetyg! JOBBA VIDARE!"

Alltså, va? Jag tror att jag ska printa ut de där attans kriterierna och skriva med
feta röda bokstäver: "Vars i helvete står det någoting om att elever ska springa
en viss sträcka under en viss tid och sedan bli betygsatta efter det? Och snälla,
peka ut vars bland kriterierna ordet "cooper test" står någonstans.
" Jag kan lova att
det blir riktigt svårt, för det står ingenstans. Om nu cooper testen är så viktigt
för dessa idrotts lärare så kan de väll plåga sina egna barn med det, eller springa
det själv.

Tack Gud för min nya idrotts lärare som klart och tydligt förklarade att cooper var det
värsta han visste under sin egen skoltid och inte tänker utsätta någon annan för det,
när cooper testet inte ens ingår i kursen Idrott och Hälsa. Jag kan tala om för er
att år 2010 när jag gick ut nian, var det sista året då jag sprang cooper, någonsin.



Fin gubbe!



Kommentarer
Postat av: Katarina

åh vilken tur du har anna!

Vår klass skulle minnsan springa coopers varje termin på gymnasiet. Rena döden. URK!

2011-09-20 @ 16:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0