Du är den sista av vårat slag

Jag bara matar. Överraskar mig själv med svartvinbärste?
Målade naglarna i en ljus rosa/biege färg för att inte sticka ut.
Innan var de lila och slitna, nu är de fräsha och intervjuiga.

Det är klart att man kan bli paranoid. Har jag några normala
kläder? När jag har egen bostad ska jag ha en liten syren eller
hägg på balkongen. I en fet jävla kruka och den ska vara
mitt barn. Ingenting annat behövs. Vatten + kärlek + solsken.

Imorgon ska farbror doktorn kolla mitt 10 månader spektakulära
gamla öronbesvär. Helt vanlig ordning i Sverige. Låt det gå
nästan ett år innan öroninflammationen är helt väck, det är
hälsosamt. Borde fixa en hörapparat redan nu. Då kanske
jag får den i lagomtid till mitt 80 års kalas. Dö. Sviken som en torsk.

Out
Och använd stjärnorna
Sitt
(S)
alltid det
Och sedan klättrar ut

Melankoli, melankoli, melankoli.
Psykos med avståndet vadade.
Som
ett obligatoriskt register
. My Immortal-som hon. Få ut.

Melankoli
(från grekiskans μέλαινα χολος mélaina chólos, ’svart galla’)
är en form av djup depression och ingår i gruppen psykiska sjukdomar
som berör stämningsläget – de affektiva störningarna.

Dött med döda löv och döda träd på en död, brinnande jord. Och vind
som blåser på månen. De gräver djupt i botten för att se musiken.
Sjukt tillstånd att skriva musik i?

Musik psykosen fortsätter. Skrev det djupaste i bloggen som någonson går.
Stjärnstopp. Nu får jag nog aldrig något jobb.




Kommentarer
Postat av: Jill

Du är allt bra du! Jag gillar dina inlägg, ingen rödtråd alls men bara så jävla rätt alltihop, behöver ingen jävla rödtråd förstår ju ändååååååå. Pussis

2012-05-04 @ 14:41:31
URL: http://jillholmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0